logga_svanstrom1 ok kopieraSvanströms TeleCom AB

                          

                                              

            

                            

                                                                        

                                                                                                       

    

 Till Kontakta oss formulär>   Till Beställning telefoner fasta o DECT>  

   
HEM
PRODUKTER
PARTNERS

<Till produkter        

 

 

 

BusinessPhone Hospitality: Hotell-Sjukhus- och anläggningar med många gäster.

För att kunna erbjuda riktigt bra service behöver du system av toppkvalitet som aldrig sviker – Aastra BusinessPhone Hospitality är ett sådant kommunikationssystem.

 

BusinessPhone Hospitality skapar mervärde åt anläggningar med många gäster, som hotell, semesterkomplex, sjukhus, konferenscenter, äldreboende och till och med kryssningsfartyg. Systemet garanterar att driften blir effektiv och gästerna nöjda.

 

Den digitala telefonilösningen BusinessPhone Hospitality har tagits fram för att tillgodose branschens specifika krav, med skräddarsydda utrustningar och funktioner.

Dessutom ingår det breda spektrum av avancerade kommunikationsfunktioner som har gjort BusinessPhone till en vinnare världen över.

 

Image0001

BusinessPhone Hospitality består av flera olika telefoner som har konstruerats för att uppfylla de precisa behoven hos gäster, receptionister och administrativ personal.

 

Beroende av var telefonen används och av vem har den

särskilda inbyggda funktioner, fristående från BusinessPhones grundläggande plattform. På så sätt kan

varje system anpassas så att det exakt uppfyller användarens behov.

 

Telefonernas olika funktioner har utformats utifrån ett

gediget kunnande och breda erfarenheter, och de är

därför mycket användarvänliga, praktiska och

kostnadseffektiva.

 

Det finns även telefoner gjorda för att användas av gäster

och besökare i exempelvis receptionen eller restaurangen.

 

 

BusinessPhone Hospitality:

 

Receptions- och administrationstelefoner

Telefoner som underlättar arbetet för receptionister,

växeltelefonister och administratörer. Med ett knapptryck

blir funktionerna för samtalshantering och gästinformation

tillgängliga.

Receptionstelefonerna kan även ha rollen av en dator eller managementtelefon. Många av arbetsuppgifterna kan automatiseras, som incheckning och utcheckning, utskrift av räkningar, telefonväckning och kontroll av rumstatus. Enkelhet är ledstjärnan för BusinessPhone Hospitality och funktionerna kan utföras med bara några få menyval och knapptryckningar.

 

• På receptions- och växeltelefonerna finns det dels

menyknappar, dels över 40 fasta och programmerbara

knappar, de flesta med lysdioder.

 

• Inbyggd högtalare och mikrofon möjliggör högtalande

samtal.

 

• Receptionisttelefonens display rymmer 120 tecken och

växeltelefonens display 200 tecken.

 

• På de andra telefonerna i systemet finns tjänster för

röst- och textmeddelanden.

 

• Upp till fyra extra knappsatser med 17

programmerbara och lysdiodsförsedda knappar kan kopplas till telefonerna.

 

• Administrationstelefonen har som standard 14 programmerbara funktionsknappar, 10 programmerbara knappar, fyra menytangenter, en inbyggd högtalare och en 120 teckens display.

 

• Alla digitala och analoga hotelltelefoner har lysdiod för

meddelande väntar-indikering.

 

Incheckning/utcheckning

• Viktiga uppgifter om gästerna lagras, som datum för

incheckning/utcheckning, namn, gäststatus (VIP etc.), språk och föredraget betalningssätt.

Gästuppgifterna kan visas på receptionstelefonens display vid telefonsamtal till eller från ett gästrum.

 

• Vid incheckningen öppnas telefonen i gästrummet. Vid

utcheckningen raderas gästspecifika telefoninställningar och telefonen spärras.

 

• Utcheckningsfunktionen tar automatiskt bort gästens

röstbrevlådefunktioner och eventuella meddelanden spelas upp.

 

• En specifikation över gästens totala samtalskostnader i

lokal valuta kan skrivas ut.

 

Flera receptionstelefoner

• Innebär att fler än en person får tillgång till alla

receptionistfunktionerna.

 

Kontroll av rumstatus

• Registrerar uppgifter om huruvida ett rum har städats,

är ostädat eller inte tillgängligt. Uppgifterna är

tillgängliga via receptionstelefonen och kan uppdateras

direkt från gästrumstelefonerna. På så sätt kan

hotellpersonalen direkt ange när ett rum har städats.

 

Snabbtelefon och personsökning

• Alla telefoner med högtalare kan användas som

snabbtelefoner och för högtalarsökning.

 

Matchande nummer

• Telefonnumren kan bestå av upp till fyra siffror som

matchar rumsnumret.

 

Telefonväckning

• Telefonväckning kan ställas in från såväl gästrumstelefonerna som av receptionisten.

 

• Om en gäst inte besvarar ett väckningssamtal skickas

statusinformation genast till hotellets administrationssystem.

 

 

 

 

BusinessPhone Hospitality: Gästrumstelefoner

 

Drivkraften bakom utvecklingen av gästtelefonerna har

varit att göra dem lättanvända. De toppmoderna

telefonerna har en klassisk design och passar till all slags

inredning.

 

• Med hjälp av symbolknapparna får man direkt tillgång

till vanliga tjänster, till exempel telefonväckning, och på

så vis behöver gästerna inte mata in långa

sifferkombinationer.

 

• Funktioner som används ofta kan kopplas till de

lysdiodsförsedda knapparna. Dessa kan programmeras

beroende av telefonens användningsområde – för en

utgående linje, meddelande väntar, stör ej-funktion,

telefonväckning, samtal till receptionen, restaurangen,

rumservice eller en växeltelefonist.

 

• En inbyggd högtalare möjliggör högtalande samtal,

medhörning, högtalarsökning och bakgrundsmusik eller

informationstjänster.

 

• Avancerade funktioner för meddelandehämtning.

 

• Den analoga hotelltelefonen har en dataport till vilken

gästen kan ansluta sin bärbara dator och enkelt hämta

sin e-post och andra filer.

 

Samtalskostnaden kan väljas för gästerna oberoende av om

telefonbolaget skickar taxepulser eller den faktiska samtalskostnaden till växeln. Gästerna kan också utnyttja en rad andra funktioner som gör deras vistelse trivsammare.

 

Dörröppning*

• Innebär att personalen kan manövrera dörrlåsen från

sina anknytningar.

 

Medflyttning

• Servicepersonal kan med hjälp av denna funktion

kontaktas direkt oavsett i vilket rum de befinner sig.

 

Barnsamtal

• Rumstelefonen ringer automatiskt ett förbestämt

anknytningsnummer när luren lyfts, så att barn som är

lämnade ensamma i rummet vid behov kan kontakta

en anhörig.

 

Barnvakt*

• Rumstelefonen kan användas som barnvakt och

kopplas till en trådlös telefon inom lokalerna.

 

Termometer*

• Gör att utomhustemperaturen och till och med

temperaturen i swimmingpoolen kan visas.

 

* Kräver extern utrustning som inte ingår i standardpaketet.

 

Kontakta oss via mail: info@svanstromstelecom.se   eller   telefon 070-547 38 80 

 

Copyright 2008 Svanströms TeleCom AB.