MiVoice Office 400 Telefonistplattform
MiVoice Office 5380 Operator - smart operatörskonsol
En tydlig överblick och smidig vidarekoppling av inkommande samtal är två faktorer med hög priotitet när det gäller telefonilösningar hos mindre företag, där många andra arbetsuppgifter ska utföras vid sidan av samtalshanteringen. Det är med andra ord av stor betydelse att växelfunktionerna är utformade för en enkel hantering på samma gång som de är tydliga och effektiva. Aastra 5380 Operator erbjuder full funktionalitet för en professionell hantering av samtal i små och medelstora företag. Att kunna ta emot och vidarekoppla samtal på kortast möjliga tid samtidigt som man håller ett öga på listan över inkommande samtal kräver en bra överblick. Med 5380 Operator erbjuder Aastra en perfekt anpassad lösning för telefonist arbetsplatser, sekretariat och receptionsdiskar i små och medelstora företag med en genomsnittlig telefontrafik. 5380 Operator är baserad på den populära Aastra 5380 terminalen, vilket innebär att den är snabb och enkel att använda tack vare en intuitiv operatörsvägledning. Detta underlättar i hög grad samtalshanteringen. Aastra 5380 Operator finns tillgänglig både som IP – och digital variant och båda versionerna erbjuder ett komplett utbud av funktionalitet.
All information vid ett ögonkast De inkommande samtalen visas tydligt på expansionsdisplayen. Genom att använda två undernivåer kan ytterligare information – namn (om känt) och telefonnummer så väl som datum och tid - visas. Så fort samtalet besvaras finns alla detaljer om uppringaren tillgängliga på den stora telefondisplayen. Nu kan alla viktiga funktioner nås direkt genom att använda Aastras intelligenta ”Foxkey”. Upp till tre displaybaserade extra knappsatser kan kopplas till 5380 Operator. De extra knapparna kan programmeras individuellt och kan, beroende på vad som krävs, tilldelas antingen funktioner eller telefonnummer till viktiga kontakter.
PC-Telefonistapplikation "Office 1560"
Office 1560 Den PC baserade Office 1560, kombinerar det bästa från din PC och telefon. Du kan ta emot, hålla och koppla samtal via PC-skärmen eller genom att använda någon av en Aastra Telefon. Detta ger receptionisten tillgång till omfattande information och maximal flexibilitet i samtalshantering. Möjligheten att kunna erbjuda effektiv samtalsöverföring är grundläggande på alla företag, stora som små. Hur existerande och nya kunder bemöts kan direkt påverka företagets resultat. Den PC baserade operatörskonsolen Office 1560 kombinerar alla element som behövs för att göra ditt företags kommunikation framgångsrik. Den skärmbaserade operatörskonsolen ger receptionisten en klar bild över samtalsstatus och samtalstrafik, med möjlighet att prioritera samtal och ta fram kunddata om så önskas. Samtalen hanteras snabbt och effektivt, kunderna blir mottagna på ett professionellt och korrekt sätt, vilket stärker företagets image. Centralisera din kommunikation Genom att använda Office 1560 som den centrala punkten för information möjliggör man en mer effektiv samtalshantering. All kunddata visas enkelt på skärmen och att ringa ett internt eller externt samtal är endast ett musklick borta. Alla samtal registreras i en samtalslogg för enkel och framtidareferens. Computer Telephony Integration (CTI) möjliggör koppling mellan data och telefoni, vilket resulterar i en förenklad arbets- och användarhantering, och därmed ökar effektiviteten. Office 1560 operatörskonsol – direkt samtalskontroll En snabb blick på PC-skärmen och receptionisten kan se vem som ringer, om det är upptaget, frånvaromeddelande, vidarekopplat eller Voice Mail. Om operatörsbordet är upptaget har receptionisten möjlighet att hantera samtalen i följd eller välja det mest brådskande samtalet. Genom att använda programmerade knappar eller enkla klick med musen, kan samtalen besvaras, och kopplas vidare till vald anknytning. Om en anknytning är upptagen finns det möjlighet att skicka ett textmeddelande för att uppmärksamma ett viktigt inkommande samtal. Designad och anpassad för ditt företag Med Office 1560 kan du själv anpassa din PC samt tangentbordets layout, så att det passar just dig och ditt företag. Variationer beror på personliga önskemål och företagsspecifika behov; t.ex. du kan definiera nummer, anknytningsfält, systemfunktioner, samt skapa passande genvägar på tangentbordet. En välplanerad layout för skärm och tangentbord ökar tillgänglig information för ditt operatörsbord samt ökar prestanda. Flera arbetsstationer, olika orter centraliserad operatörshantering Office 1560 ger dig all frihet och flexibilitet du behöver. Operatörsbordet kan användas centralt för att hantera samtal över hela företagets nätverk. I större systemkonfigurationer kan ytterligare Office 1560 konsoler användas, antingen parallellt med huvudkonsolen eller endast hantera samtal som hamnar i kö. Integration med Microsoft Exchange Mycket bättre! Genom att Office 1560 kan hantera information från Microsoft Exchange är receptionisten alltid informerad via upptaget displayen, om frånvaro registrerad i Outlook kalendern. Tillgängliga som telefonböcker är alla publika kontakter registrerade i företagets telefonkatalog, i tillägg om behov finns även dina privata kontakter lagrade i Outlook. Tekniska krav: Windows XP Professional, Vista (Business, Ultimate), Windows 7 (Professional, Ultimate, Enterprise), Windows Server 2008 256 Mbyte RAM, 200 Mbyte ledigt hårddisk utrymme Integrasjon med Microsoft Outlook kräver Microsoft Exchange (Server 2003, Server 2007, Server 2010)
Kontakta oss via mail: info@svanstromstelecom.se Eller via telefon 070-547 38 80 |
Copyright 2008 Svanströms TeleCom AB.