logga_svanstrom1 ok kopieraSvanströms TeleCom AB

                          

                                              

            

                            

                                                                        

                                                                                                       

    

 Till Kontakta oss formulär>   Till Beställning telefoner fasta o DECT>  

   
HEM
PRODUKTER
PARTNERS

<Till Produkter     <Åter till Panasonic Telefonväxlar 

Image0046

PRESENTATION AV PANASONIC KX-NS1000

I dagens samhälle måste affärskommunikationsservrar tillhandahålla lösningar för verkliga affärskrav, såsom att förenkla och förbättra kommunikationen, sänka kostnaderna och öka produktiviteten i kombination med flexibel anpassning till

det sätt på vilket organisationen arbetar.

Nätverkskommunikationsservern NS1000 från Panasonic är utformad för att leverera dessa lösningar med integrering av maskin- och programvarukomponenter på ett modulärt sätt så att du kan skräddarsy ett kommunikationssystem för

dina specifika behov.

NS1000 är baserad på SIP- och IP-teknik med kraftfulla inbyggda Unified-komponenter för samarbete och kommunikation såsom skrivbordsverktyg, röstmeddelanden och ett interaktivt röstsvarssystem som tillsammans med ett omfattande

utbud av terminaler, tillbehör och tillämpningsprogramvara säkerställer att systemen kan anpassas för att tillgodose ditt företags alla kommunikationsbehov i syfte att öka intäkterna.

Med oöverträffad HD-röstkvalitet och kapacitetsförbättringar ”on demand” utgör NS1000 kärnan i en kraftfull VoIP-kommunikationslösning som erbjuder både enkelhet och produktivitet.

OPTIMERA AFFÄRSKOMMUNIKATION

Med NS1000 får du en fullständig uppsättning funktioner för nätverkstelefoni och kommunikation med inbyggda avancerade tillämpningar och ett utmärkt och omfattande urval av fasta och trådlösa terminaler, headset och softphones. Systemfunktionerna kan enkelt förbättras och utökas med programvarutillämpningar och licenser så att det uppfyller behoven hos organisationer som är verksamma på en eller flera platser.

Varför välja NS1000?

Förbättra kundåterkopplingen IIntegrerade tillämpningar för samtalsgrupper och dirigeringså att varje samtal alltid går till rätt person.

Öka produktiviteten

‘Närvaro’ – håll reda på vilka som är tillgängliga och hur du vid varje givet tillfälle bäst kommer i kontakt med dem.

Mobilitet

Integrering med trådlösa DECT-system och mobiltelefoner innebär att du kan hålla konakten, även när du är på språng

Skrivbordsintegrering och stöd för tillämpningar

Skalbarhet

Direkt stöd för upp till 1 000 användare i ett helt transparent nätverk och för integrerade Q-SIG-nätverk för upp till 8 000 användare.

Tack vare ett kraftfullt datortelefonigränssnitt kan NS1000 fungera tillsammans med många CRM-verktyg för maximal åtkomst till arbetsintensivt insamlade kundkontaktdata.

SNABB ÖVERBLICK AV NS1000

· SIP- och IP-nätverkskommunikationsserver

· Inbyggd Unified Messaging med upp till 24 portar per enhet

· Direkt stöd för 1 000 SIP-användare

· Upp till 256 SIP-trunkar

· Kraftfullt stöd för applikationer

UNIFIED COMMUNICATIONS

Det kraftfulla inbyggda systemet för Unified Messaging och Interactive Voice Response (IVR) i NS1000 innebär att du verkligen kan optimera det sätt på vilket du interagerar med dina kunder. Flexibla programmerbara meddelande- och svarssystem ger åtkomst till ett fullständigt utbud av dirigeringsalternativ och samtalsgrupper. All nödvändig maskinvara är inbyggd med licenser för att förbättra kapaciteten efter behov.

Med ett rätt konfigurerat IVR-system kan du säkerställa att dina kunder snabbt dirigeras till rätt person eller grupper och förbättra kundnöjdheten genom kortare vänte- och samtalstider. Dirigera samtal i enlighet med operatörens färdigheter, samtalets ärende eller avdelning och håll kundservicen på en hög nivå. Tredje parts centralers tillämpningar kan utnyttjas via de tillgängliga CSTA- eller TAPIgränssnitten för att berika din rapporterings och verksamhetsinformation

UNIFIED MESSAGING

Med NS1000 får användare stor flexibilitet för att hantera meddelandetjänster.

Röst- och faxmeddelanden kan på olika sätt tas emot med hjälp av det inbyggda Unified Messaging-systemet – som e-postbilagor, via en NS1000 IMAP4-server eller genom att använda Communication Assistant Outlook-verktygsfältet. Det

innebär att användare kan lyssna på röstmeddelanden genom sina telefoner och datorer för maximal flexibilitet.

Communication Assistant

Datorn möter telefonen: Produktivitetsprogramserien Panasonic Communication Assistant är en mycket intuitiv UCC-programvarulösning (Unified Communications and Collaboration) för MS Windows där ett stort antal funktioner förs samman.

Enkel ‘peka och klicka’-telefoni, närvaro, tillgänglighet, MS Outlook-integrering, visuella röstmeddelanden, CRM-databasintegrering och mycket annat kombineras i en och samma applikation – något som förbättrar och förenklar kommunikation för affärstelefonianvändare.

NÅGRA FÖRDELAR:

· Lättanvänt Microsoft Windows-gränssnitt som ger åtkomst till många PBX-funktioner

· Funktioner för grupphantering och samarbete

· Integrerade närvaro och tillgänglighet samt integrering med MS Outlook-kalender

· Integrering av IP-kamera

· Flerpartskonferenser med dra och släppteknik

· Förbättrade uppgiftsspecifika versioner optimerade för specialistarbetstyper.

Produktivitetsprogramserien Panasonic Communication Assistant är tillgänglig i fyra versioner, var och en med kraftfulla funktioner för skrivbordsintegrering och hantering av telefonisystem.

CA Basic Express - NS1000 inkluderar CA Basic Express för alla användare.

Användare kan därför redan från början ringa, besvara samtal, ringa från det medföljande MS Outlook-verktygsfältet och kontrollera närvarostatus för upp till 10 kollegor (genom ett enkelt klick) från Windows-skrivbordet. För mer avancerade funktioner finns alternativ för att uppgradera till tre andra versioner med ännu fler funktioner

CA Pro –ger förbättrade kontaktlistor, samtalshistorik, närvaroindikering i realtid och åtkomst till Unified Messaging, alltsammans från skrivbordet. CA Pro inkluderar också ett Outlook-verktygsfält som möjliggör samtalskontroll från MS

Outlook, tillsammans med integrering med Exchange-kalender där närvaroinställningar uppdateras automatiskt och dessutom hälsningsfraser för röstbrevlåda kan ändras i enlighet med Scheduler-inställningar.

CA inkluderar stöd för omfattande CRM-databasintegrering (Customer Relations Managements).

CRM-integrering innebär att information om uppringare visas vid inkommande samtal samtidigt som utgående samtal förbättras genom möjligheten att ringa från markerad text med hjälp av en snabbtangent på tangentbordet, från Urklipp

i Windows eller genom att dra och släppa text från ett dokument (t ex MS Word eller Internet Explorer) på modulens ikon i systemfältet.

CA-operatörskonsol – kraftfulla verktyg för telefonister som möjliggör snabb, korrekt samtalshantering med ‘dra och släpp’ med sammanhangskänsliga menyer och flerplatstransparent kontroll för upp till 16 platser med hjälp av “One Look”.

CA Supervisor – tack vare omfattande användarkonfigurerbar ACD-rapportering med filtrerings- och formateringsguider, ICD-grupphantering, samtalsregistrering och övervakning i realtid, får du med CA Supervisor kraftfulla verktyg för hantering och optimering av ditt kommunikationsnätverk.

CA kan konfigureras med eller utan en server, beroende på antal användare och krav. Att använda en CA-server ger en ökning av det maximala antalet användare från 240 till över 1000 och möjliggör loggning av missade samtal för användare

som inte är inloggade, vilket garanterar fullständiga spårningsmöjligheter för granskningsändamål.

TERMINALER

Med NS1000 kan du välja bland ett utsökt utbud av terminalenheter, däribland SIP-bordstelefoner, NT300-seriespecifika IP-telefoner, programbaserad IP-telefoni och headset. Lägg till integrering för mobiltelefoner (med exempelvis den lösning som tillhandahålls av Mobisma) och du kan vara säker på att hitta den idealiska lösningen för alla typer av användare.

SIP-terminaler i UT-serien En SIP-terminal i UT-serien är den idealiska partnern till NS1000 och ger oöverträffat ljud med HD-kvalitet, avancerade konfigurerings- och inställningsalternativ samt en stor och tydlig LCD-display för enkelt handhavande.

Med de här terminalerna förbättras möjligheterna till personlig kommunikation tack vare utmärkt ljud med HD-kvalitet på samtliga modeller, kombinerat med låg strömförbrukning och enkel åtkomst till kraftfulla stödfunktioner och tillämpningar.

Med terminalutbudet - från standardtelefoner, SIP DECT-enheter, chefsterminaler och Smart Desk-tillämpningstelefoner med pekskärm – tillgodoses all krav för användarspecifika behov.

Panasonics renommé för design, kvalitet, tillförlitlighet och omsorg om miljön bidrar till en exceptionell användarupplevelse överallt där terminalerna används.

MOBILITET (MOBILTELEFON OCH TRÅDLÖS DECT)

Multi-Cell DECT-systemet är en integrerad trådlös mobilitetslösning utformad specifikt för att användas tillsammans med Panasonic NS1000. Systemet har automatisk överlappning mellan installerade basstationer, så att täckningen förbättras

och du får verkligt mobil kommunikation även inom stora anläggningar.

* För fullständig mobilitet tillhandahåller Panasonic ett utbud av handenheter med stöd för fullständiga systemfunktioner, från standard , kompakt och även en stryktålig IP64-handenhet.

INTEGRERING MED MOBILTELEFONER

Nu behöver kunder inte längre ha flera kontaktnummer för användare som även använder en mobiltelefon. NS1000 inkluderar allt som behövs för att integrera mobiltelefoner och andra mobila enheter med ditt kontorskommunikationsnätverk,

vilket gör det möjligt att använda mobiler precis som kontorsanknytningar – för att ringa och ta emot samtal, använd PBX-kortnummer. Till och med ICD-grupper kan hanteras från mobila enheter.

För förbättrad användarvänlighet finns mobila klienttillämpningar tillgängliga för konfigurering och hantering av PBX-funktioner från mobilen, något som säkerställer snabb och enkel inställning.

KONFERENSLÖSNINGAR – NT700

Med den skrivbords- och SIP-baserade konferensterminalen NT700 får du en lösning som tillgodoser behoven hos de som regelbundet håller kontakt med kollegor på flera platser. Du får ett konferenssystem med högkvalitativt ljud som

kan integreras med de affärstillämpningar du dagligen använder.

Med NT700 medföljer som standard en tillämpning för videokonferenser via IP-kamera och skrivbordsdelning för upp till tre parter.  

                                        

                             

     

Copyright 2008 Svanströms TeleCom AB.